Schaeffler Nederland

 
 
 
 
 
 
SERVICE
 
De mensen van Schaeffler zijn essentieel voor de hoge kwaliteit. Daarom hebben zij de Volkswagen Group Award ontvangen uit handen van Matthias Zink, Senior Vice President Transmission Systems (vooraan, vierde van rechts) en Trudbert Kraus, Director of Operations Transmission Systems (vooraan links) op de Schaeffler-vestiging in Bühl (Duitsland).

De mensen van Schaeffler zijn essentieel voor de hoge kwaliteit. Daarom hebben zij de Volkswagen Group Award ontvangen uit handen van Matthias Zink, Senior Vice President Transmission Systems (vooraan, vierde van rechts) en Trudbert Kraus, Director of Operations Transmission Systems (vooraan links) op de Schaeffler-vestiging in Bühl (Duitsland).

 
CONTACT

Viola Theunissen
Specialist Sales & Market

Schaeffler Nederland B.V.
Gildeweg 31
NL-3771 Barneveld

Tel.  +31  342 403040
Viola Theunissen

OVERIGE INFORMATIE

Volg ons ook op Twitter @schaefflergroup en mis geen enkel actueel persen nieuwsbericht meer.

2016-12-14 | Barneveld

Kwaliteitsoverzicht 2016 van Schaeffler: van uitstekend naar nóg beter

Zeven miljard Schaeffler-producten van topkwaliteit


Klanten uit alle werelddelen zijn zeer tevreden over de consistent hoge kwaliteit van alle producten van Schaeffler. Het oplopende aantal prijzen en onderscheidingen van klanten bewijst dit en laat zien dat Schaeffler zichzelf voortdurend verder verbetert.

De hoogwaardige producten van Schaeffler hebben klanten over de hele wereld overtuigd. En we worden nog steeds beter. Dit blijkt uit de 43 kwaliteitsprijzen die deze toeleverancier van de automobielsector en de industrie heeft gekregen van zijn klanten. In 2016 heeft de onderneming méér prijzen van over de hele wereld ontvangen dan ooit tevoren:

  • In Noord-Amerika is Schaeffler door Nissan onderscheiden voor “topkwaliteit” in motorsystemen. Schaeffler heeft tot nu toe ruim 24 miljoen onderdelen geleverd aan de Nissan-fabriek in Cheraw (V.S.) – zonder ook maar één defect onderdeel.
  • En van GM kreeg Schaeffler wereldwijd in totaal 13 “GM Quality Excellence Awards” voor uitmuntende kwaliteit. Onder andere de vestigingen in Chevilly, Elfershausen, Haguenau en Taicang hebben een prijs ontvangen, omdat ze aan de zeer strikte kwaliteitscriteria van GM hebben voldaan of deze zelfs hebben overtroffen.
  • In Duitsland heeft Schaeffler de “Volkswagen Group Award” gekregen voor zijn prestaties op het gebied van productkwaliteit, innovatie, ontwikkelingsexpertise, duurzaamheid en professioneel projectmanagement. De Schaeffler-fabriek in Puebla (Mexico) is onderscheiden met de “Zero Defect Strategy Award” van Volkswagen.
  • Danfoss A/S uit Denemarken, maker van hydraulische systemen en aandrijf-, koel- en verwarmingstechnologie, heeft Schaeffler onderscheiden met de “Quality Supplier Award 2015”. Vanuit meer dan 20 fabrieken over de hele wereld heeft Schaeffler in totaal 3,3 miljoen onderdelen aan Danfoss geleverd.
  • In de regio Azië/Pacific kreeg Schaeffler Bearings Indonesia de certificering “Best Quality & Time Delivery Performance 2015” van Nissan. Deze certificering is uitsluitend voorbehouden aan leveranciers die superieure kwaliteit koppelen aan uitmuntende leveringsprestaties. In Pune (India) is Schaeffler meermaals onderscheiden voor topkwaliteit met de “Zero PPM Award” van Toyota. (“Zero PPM” staat voor “nul defecten per miljoen onderdelen.”)
  • In China heeft Schaeffler onlangs diverse kwaliteitsprijzen gewonnen. De kwaliteit van Schaeffler werd onder andere onderscheiden met de “Excellent Supplier Award” van Dongfeng Yueda Kia Motor Co., voor nul defecten in een miljoen producten.

Alsmaar beter, ondanks enorme volumes en steeds strengere eisen
Al deze prijzen zijn extra indrukwekkend gezien het grote aantal producten dat de onderneming jaar na jaar aflevert. In 75 fabrieken over de hele wereld produceert Schaeffler enorme volumes van circa 60.000 verschillende auto-onderdelen en 90.000 industriële producten. In 2016 heeft de onderneming ruim 7,1 miljard producten verkocht.
Tegelijkertijd zijn de producten van Schaeffler complexer geworden: van eenvoudige lagers naar mechatronische systemen zoals het Active Roll Control-systeem. Dit vereist voortdurende verbetering van het kwaliteitsmanagement. “Ondanks de hogere klanteisen aan de productveiligheid en de steeds grotere complexiteit van onze producten, heeft Schaeffler niet alleen al deze uitdagingen het hoofd geboden, maar ook beter gepresteerd dan ooit tevoren”, zei Walter Süß, Senior Vice President Corporate Quality.

Medewerkers zijn essentieel voor topkwaliteit
Twee van de doorslaggevende factoren voor de uitstekende en nog steeds beter wordende kwaliteit van Schaeffler zijn de voortdurende kwalificering en de niet aflatende motivatie van de medewerkers. “Wij zien kwaliteit als een commitment van alle individuele medewerkers in hun dagelijkse werkzaamheden. Wereldwijd hebben we een strikte doelstelling voor nul defecten in elke fabriek, op elke afdeling en op elk kantoor”, aldus Walter Süß. Kwaliteitsmanagement wordt ondersteund door interne programma's zoals “Fit for Quality”. In het kader van dit programma worden prijzen uitgereikt aan afdelingen en medewerkers die meer dan vier jaar werken zonder fouten te maken. Daarnaast beschikken alle Schaeffler-fabrieken wereldwijd over alle relevante ISO-certificeringen en vinden er in elke fabriek regelmatig audits plaats.

Schaeffler gebruikt cookies om een optimaal gebruik van haar website te waarborgen. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

Accepteren