Schaeffler Nederland

 
 
 
 
 
 
SERVICE
 

Schaeffler biedt voor het eerst een reparatieoplossing met de riemschijfontkoppelaar als bestanddeel van de INA FEAD kit aan.

 

De riemschijfontkoppelaar met boogveren beperkt de trillingen en zorgt zo voor een lager brandstofverbruik en een lagere CO2-uitstoot.

 
CONTACT

Christine Fandrey

Schaeffler Automotive Aftermarket GmbH & Co. KG

Marketing Specialist Central Europe

Paul-Ehrlich-Straße 21

63225 Langen

Tel.  +49  40 73344364
Christine Fandrey

2017-02-21 | Langen

Innovatie bij hulpaandrijvingen voor de automotive aftermarket

Nieuw: Schaeffler stelt reparatieoplossing met riemschijfontkoppelaar voor onder het merk INA


Schaeffler introduceert als eerste en enige leverancier op de vrije reserveonderdelenmarkt een reparatieoplossing met riemschijfontkoppelaar voor de hulpaggregaataandrijving. De INA-reparatieoplossing is er voorlopig alleen voor BMW voertuigen met driecilinderbenzinemotoren van 1,5 liter (zoals de BMW 3-reeks) en is eind dit jaar ook voor bepaalde Opel en Volvo voertuigen beschikbaar.

LANGEN, 21 februari 2017. Schaeffler biedt de riemschijfontkoppelaar voor het eerst aan als bestanddeel van een INA FEAD kit, voor bijkomende trillingsdemping in de hulpaggregaataandrijving (Front End Auxiliary Drives). “Daarmee voorzien we als eerste op de markt de werkplaatsen van een passende reparatieoplossing”, zegt Christian Kos, head of program management Engine & Chassis bij Schaeffler in de Automotive Aftermarket. “De lancering van de riemschijfontkoppelaar is een voorbeeld van de voortdurende ontwikkeling van ons productassortiment – in dit geval specifiek voor het onderhoud van de hulpaggregaataandrijving, die continu complexer wordt.”

De hulpaggregaataandrijving is uitgegroeid van een eenvoudige riemaandrijving tot een complex systeem. Door de toenemende vraag naar comfort (bv. airco, stuurbekrachtiging en start-stopsystemen) en onder invloed van voertuigtrends zoals hybridisering of downsizing, neemt de belasting op alle componenten van de hulpaandrijving almaar toe. Minder cilinders met een kleinere cilinderinhoud en bij lagere toerentallen, veroorzaken veel meer trillingen en rotatieschommelingen.

Normaal gezien ontkoppelt een dynamovrijlooprol de dynamo van deze rotatieschommelingen. De riemschijfontkoppelaar met boogveren en ingebouwde torsietrillingsdemper maakt de dynamovrijlooprol overbodig. Hij beperkt niet alleen de trillingen en onregelmatigheden in de hulpaandrijving, maar zorgt dankzij het kleine wrijvingsverlies ook voor duidelijk minder CO2-uitstoot en een daling van het brandstofverbruik (tot wel 2 %).

Het portfolio van Schaeffler bevat voor de automotive aftermarket tegenwoordig al meer dan 200 INA FEAD kits, en levert zo de juiste reparatieoplossing voor bijna alle gangbare voertuigen. Elke kit bevat gegroefde riemen, span- en geleidingsrollen en alle attributen die nodig zijn voor de montage. Afhankelijk van het voertuigtype en de belasting kan een kit bijkomend ook een generatorvrijloop, torsietrillingsdemper, waterpomp of – sinds kort – ook een riemschijfontkoppelaar bevatten.

Automonteurs ontvangen precies die onderdelen die volgens de fabrikant en Schaeffler nodig zijn voor een optimale reparatie. Niks meer, en — belangrijker — niks minder. Dit bespaart de garagist waardevolle tijd om de juiste vervangonderdelen te bepalen, en verzekert hem van een professionele installatie.

Schaeffler gebruikt cookies om een optimaal gebruik van haar website te waarborgen. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

Accepteren