Ruville, een sterke schakel binnen Schaeffler Automotive Aftermarket

Met haar breed scala componenten voor kettingaandrijvingsystemen speelt Ruville handig in op de noden van de markt.

15-12-2015 | Langen

LANGEN, 15 december 2015. Steunend op de ervaring en expertise van Schaeffler Automotive Aftermarket, haakt Ruville met haar componenten voor kettingaandrijvingen perfect in op de noden van de markt. Het merk biedt alle benodigdheden en know-how om een reparatie snel en vlot uit te voeren waardoor het volkomen aan de Schaeffler filosofie beantwoordt.

Schaeffler Automotive Aftermarket is sinds jaar en dag een van de toonaangevende spelers op de markt van vervangingsonderdelen. Het bedrijf dankt haar succes niet alleen aan haar breed portfolio, kwalitatieve producten en technische expertise, maar ook aan een sterke markt- en klantgeoriënteerde aanpak. Schaeffler Automotive Aftermarket streeft naar een optimale service voor al haar klanten, zowel verdelers als garagisten, en wil een voortrekker zijn in de mobiliteit van morgen.

In 2014 nam het bedrijf de producten van Ruville in haar portfolio op en versterkte zo haar internationale positie. Onder het merk worden innovatieve reparatieoplossingen voor motor- en chassissystemen ontwikkeld. Toonbeeld van Ruvilles innovatieve aanpak op maat zijn haar kettingaandrijvingscomponenten, waarvoor er nu ook speciale tools zijn ontwikkeld, geheel binnen de Schaeffler Automotive Aftermarket filosofie.

Ongeveer de helft van alle wereldwijd geregistreerde voertuigen zijn tegenwoordig uitgerust met een kettingaandrijving. En dat aantal neemt nog toe. Met haar breed scala componenten voor kettingaandrijvingsystemen speelt Ruville dus handig in op specifieke noden van de markt.

Om het gebruiksgemak voor klanten te verhogen, worden er naast individuele componenten ook kant-en-klare kettingaandrijvingskits aangeboden. De inhoud van elke kit is op maat gemaakt voor een specifiek type voertuig. Naast een distributieketting bevatten de kits onder andere ook een spanner gids, een geleidingsrail, tandwielen en een kettingspanner. Nieuw in het programma is het speciale Ruville gereedschap voor kettingaandrijvingen, om nog efficiënter te kunnen controleren, vervangen of repareren. Ook dit materiaal komt in een kit, met als inhoud:

• Een trekker voor de ontstekingsspoel
  • Gereedschap voor het aanpassen en vastzetten van kruk- en nokkenas
  • Verschillende borgpennen en -staven
  • Tegenhoudgereedschap
  • Bouten in verschillende maten

Ruville biedt haar klanten met andere woorden intelligente en volledige reparatieoplossingen, ontworpen om de concrete dagelijkse noden van garages te kunnen invullen. Alle kits en componenten zijn perfect met elkaar gecoördineerd, wat een vlotte interactie van de delen garandeert. Klanten besparen bovendien tijd en geld omdat ze de onderdelen niet meer afzonderlijk moeten bestellen.

Om het vervangen van distributiekettingen in garages vlot te laten verlopen, biedt Schaeffler Automotive Aftermarket naast reparatieoplossingen ook instructies, informatie en tips aan voor een efficiënte montage. Het gebruik van verschillende kanalen (opleidingen, brochures, online, …) en een vlot verdeel- en bestelproces, resulteert in een hoge klanttevredenheid.

Kortom, Ruville draait probleemloos mee in de goed geoliede motor die zich Schaeffler Automotive Aftermarket noemt. Dankzij haar gebruiksvriendelijke, intelligente en kwalitatieve reparatieoplossingen en een hoogwaardige service doen monteurs in meer dan 100 landen vandaag beroep op haar producten. Enkel voor de huidige modellen personenwagens op de Europese en Aziatische markt, bestaan er zo’n 25 000 verschillende artikelen, en de portfolio wordt constant uitgebreid.

Publisher: SCHAEFFLER AUTOMOTIVE AFTERMARKET GMBH & CO. KG