Schaeffler Automotive Aftermarket biedt extra opleidingen LuK RepSet 2CT aan

Schaeffler Automotive Aftermarket biedt in samenwerking met EDUCAM extra opleidingen aan over de droge dubbele koppeling LuK RepSet 2CT.

19-04-2016 | Langen

LANGEN, 19 april 2016. Wegens groot succes breidt Schaeffler Automotive Aftermarket haar trainingen over de droge dubbele LuK koppeling uit in België. Schaeffler wil meer garages de kans geven om aan deze officiële opleiding deel te nemen. Daarom slaat het de handen in elkaar met EDUCAM Service.

Sinds de lancering van de LuK RepSet 2CT in 2013, organiseert Schaeffler Automotive Aftermarket regelmatig officiële opleidingen voor monteurs die deze unieke reparatieoplossing willen toepassen. De vervanging van de droge dubbele koppeling vergt namelijk bijzondere aandacht en kan alleen worden uitgevoerd door garagisten met een door de fabrikant uitgereikt certificaat. Bovendien kunnen verdelers geen waarborg toepassen voor beschadigde onderdelen als het werk niet door een gekwalificeerd technicus verricht is.

Omdat de vraag naar de specifieke opleiding groot is, organiseert Schaeffler Automotive Aftermarket extra sessies in België in samenwerking met EDUCAM. De opleidingen bij EDUCAM duren (net zoals de originele) een volledige dag en eindigen met een kennisproef. Alle trainers werden opgeleid en gecoacht door experts van Schaeffler, dus ook de inhoud en het kwaliteitsniveau zijn gelijk.

Schaeffler Automotive Aftermarket investeert voortdurend in innovatieve en kwalitatieve producten en zweert bij een uitmuntende service, onder meer door het organiseren van dergelijke opleidingen. Wim Dierckx, Regional Sales Manager Benelux: "Ons doel is om constant te verbeteren, dus we zijn erg blij dat we ons aantal opleidingen hebben kunnen uitbreiden. Zo kunnen we werkplaatsen nog meer ondersteunen in hun dagelijkse werk, en ook een duidelijke voorsprong nemen op de concurrentie."

Op 17 februari ging de eerste reeks trainingen bij EDUCAM al van start. Een volgende reeks sessies vindt plaats in september dit jaar. Vanaf april kunnen geïnteresseerden zich hiervoor registreren.

Meer info over LuK Repset 2CT vindt u via www.lukrepset2ct.com.

En hoe kan u gecertificeerd LuK Repset 2CT monteur worden? Alle info over de opleidingen die Schaeffler Automotive Aftermarket kan u terugvinden op www.lukrepset2ct.com/nl.

Over EDUCAM

EDUCAM is het Belgisch kennis- en opleidingscentrum van de automobielsector en aanverwante sectoren. Als onderdeel van de continue opleiding van werknemers, creëert en organiseert EDUCAM technische en niet-technische trainingen. Het gaat om bijscholingen voor personeel, met als doel hen voortdurend op de hoogte te houden van de snelle technologische veranderingen die deze sector kent.