Ga met Schaeffler op ontdekkingsreis op de Automechanika 2016

"discover more" – het thema van Schaeffler op de Automechanika 2016. Voor het eerst presenteren de vier productmerken LuK, INA, FAG en Ruville onder het dak van Schaeffler zich.

25-07-2016 | Langen

LANGEN, 25 juli 2016. Ontdek meer bij Schaeffler: van 13-17 september staat de bezoeker in Frankfurt am Main een spannende combinatie van innovatie, informatie en interactie te wachten. Op ruim 1200 vierkante meter toont Schaeffler alle facetten van zijn expertise: de reparatieoplossing LuK RepSet 2CT, de nieuwe FAG SmartSET voor bedrijfswagens en de expertise van INA op het gebied van motoren kunnen door bezoekers in 3D worden beleefd.

Geheel in overeenstemming met het thema van dit jaar "discover more" ervaren bezoekers het technisch vernuft, de intelligente oplossingen en het uitstekende dienstenaanbod van Schaeffler. Eén van de hoogtepunten in het Forum (niveau 0, stand 1) is de virtuele ontdekkingsreis langs drie speciale thema's. Met behulp van een 3D-bril besturen bezoekers bijvoorbeeld een miniruimteschip door het binnenste van een automotor en komen ze zo meer te weten over moderne motoronderdelen en reparatieoplossingen van INA. "Door deze manier van presenteren kunnen we de steeds complexer wordende mobiliteit begrijpelijk maken. Ook voor de automotive aftermarket zijn het terugdringen van het brandstofverbruik en de CO2-emissies, in combinatie met een verbeterd rijcomfort, tegenwoordig belangrijke thema's. Op de Automechanika laten we distributeurs en werkplaatsen zien hoe ze met producten en reparatieoplossingen gericht op deze ontwikkelingen kunnen inspelen en ervan kunnen profiteren", vertelt Michael Söding, directievoorzitter van Schaeffler Automotive Aftermarket.

In het kader van "Tomorrow's Service & Mobility" presenteert Schaeffler zich met "Oplossingen voor de mobiliteit van morgen". De formule E-racewagen van ABT Schaeffler evenals innovatieve systeemoplossingen voor originele onderdelen, zoals de E-Clutch, de E-Wheel Drive en de hybridemodule, maken de bijzondere tentoonstelling compleet

LuK, INA, FAG en Ruville: sterke merken onder één dak

Bij het vormgeven van de mobiliteit van de toekomst speelt het Schaeffler-merk INA een belangrijke rol. INA biedt systeemoverkoepelende knowhow en reparatieoplossingen voor de cruciale systemen van de motor: de distributieaandrijving, de hulpaggregaataandrijving, het klepbedieningsmechanisme en het koelsysteem.

In 2008 beleefde Schaeffler met de introductie van zijn droge dubbele koppeling een wereldprimeur op het gebied van originele onderdelen. De bijpassende reparatieoplossing voor de automotive aftermarket is de unieke LuK RepSet 2CT. Met het meegeleverde speciale gereedschap wordt de reparatie in een handomdraai uitgevoerd.

Op het gebied van bedrijfswagens presenteert Schaeffler met de FAG SmartSET een nieuwe kant-en-klare reparatieoplossing voor wiellagers. De FAG SmartSET, die speciaal voor de onafhankelijke aftermarket is ontwikkeld, is geschikt voor alle typen assen van vrachtwagens, bussen en aanhangers, die zijn uitgerust met standaard kegelrollagers. Deze nieuwe totaaloplossing, die in de fabriek vooraf is ingevet, voorgemonteerd en voorzien van voorgepositioneerde kegelrollen, levert een beslissende rol in het verlagen van de bedrijfskosten en maakt een snelle en efficiënte reparatie mogelijk.

Kwaliteit en deskundigheid van één leverancier

Naast de producten en reparatieoplossingen voor alle voertuigsegmenten wordt er aandacht besteed aan het servicemerk REPXPERT. De technische trainers zullen niet alleen aan zes werkbanken reparaties demonstreren en toelichten, ze laten ook de online portal zien en maken duidelijk wat de meerwaarde hiervan is voor de dagelijkse werkzaamheden in de werkplaats.