Managementwisseling in de Automotive Aftermarket-divisie bij Schaeffler Thomas Nelles wordt de nieuwe verkoopdirecteur voor Centraal-Europa.

06-12-2016 | Langen

Thomas Nelles (51) wordt op 1 januari 2017 verkoopdirecteur voor Centraal-Europa in de Automotive Aftermarket-divisie van Schaeffler. In deze functie is hij verantwoordelijk voor Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en de Benelux-landen. Nelles is de opvolger van Lutz Sattler (62), die op 31 juli 2017 met pensioen gaat. Sattler zal tot zijn vertrek het verkoopteam in Centraal-Europa actief blijven ondersteunen en de belangen van het bedrijf in de nationale brancheorganisaties behartigen.

"We zijn blij dat we met Thomas Nelles een ideale opvolger gevonden hebben. Met zijn jarenlange ervaring in de branche, een uitstekend netwerk en zijn sterke klantgerichtheid zal hij in staat zijn te anticiperen op de eisen van onze klanten en aan hun verwachtingen te voldoen", zegt Stefan Knaack, directeur van de regio West-Europa van Schaeffler Automotive Aftermarket. "Lutz Sattler is een erkend branchedeskundige die vanaf het midden van de jaren negentig een belangrijke rol in ons bedrijf heeft gespeeld."

De komende jaren ziet Schaeffler zich in Centraal-Europa in de Aftermarket-sector voor nieuwe uitdagingen gesteld, die vooral samenhangen met het veranderende distributielandschap. De belangrijkste taak van Nelles zal zijn de duidelijke positionering van de vier productmerken LuK, INA, FAG en Ruville te bevorderen. Het is met name van belang om de competentie van het merk INA voor de vier belangrijke motorsystemen met succes op alle handelsniveaus te versterken.

Thomas Nelles begon in 2015 bij Schaeffler als verkoopmanager voor Centraal-Europa in de ondernemingsdivisie Automotive Aftermarket. Nelles is afkomstig van de Hess Gruppe, waar hij op het laatst verantwoordelijk was voor de auto-onderdelendivisie. Daarvoor gaf hij leiding aan de verkoop van auto-onderdelen bij TRW en Tenneco Automotive Deutschland. In zijn nieuwe functie rapporteert Nelles rechtstreeks aan Stefan Knaack.