LuK RepSet SmarTAC houdt bussen en vrachtwagens langer op de baan Schaeffler biedt comfortabele, duurzame én winstgevende oplossing voor de Automotive Aftermarket: de LuK RepSet SmarTAC

De LuK RepSet SmarTAC-reparatieoplossing voor bussen en vrachtwagens bestaat uit een koppelingsplaat, een koppelingsdrukplaat en een conventioneel koppelingsdruklager.

18-04-2017 | Langen

De LuK RepSet SmarTAC-reparatieoplossing van Schaeffler maakt de herstelling van de koppeling van bussen en vrachtwagens makkelijker en verlengt de levensduur ervan met zo’n 50 procent. Dat betekent minder onderhoud en stilstand, met meer kilometers en winst als gevolg.

LANGEN, 18 april 2017. Schaeffler biedt zijn LuK RepSet SmarTAC als oplossing voor de automotive aftermarket aan om koppelingen van bussen en vrachtwagens te repareren. Zo realiseert het bedrijf minder stilstand en meer kilometers voor hun klanten. Wagenparkbeheerskosten hangen namelijk vooral af van reparaties, onderhoud en dus stilstand van de voertuigen. Onder meer het vervangen van het koppelingssysteem is een frequente reparatie als gevolg van slijtage.

Extreem precieze nastelling

De LuK RepSet SmarTAC bestaat uit een koppelingsplaat, een koppelingsdrukplaat en een traditioneel koppelingsdruklager. ‘TAC’ staat voor Travel Adjusted Clutch wat beweginggestuurde, zelfnastellende koppeling betekent. De geleidelijke slijtage van het frictiemateriaal in de koppelingsplaat activeert automatisch het nastelmechanisme. In tegenstelling tot krachtgestuurde zelfnastellende producten van concurrenten, zal het TAC-systeem nastellen naar behoefte, in mechanisch beperkte stappen.

Het nastellen gebeurt met de nauwkeurigheid van een Zwitsers uurwerk, in stappen van 2/1000ste millimeter. Het bewegingsgestuurde nastelmechanisme werkt vrijwel voortdurend. De TAC corrigeert een slijtage van 0,2 millimeter van de koppelingsvoering automatisch na elke 100 bedieningen van de koppeling.

Kwalitatieve koppelingsvoering

De reparatieset bevat de LuK HD 30 PLUS-koppelingsvoering die door de nieuwste generatie in frictiemateriaal – met een dikte van 6 mm – tot 50 procent langer meegaat dan conventionele systemen. Bovendien zorgt de kwaliteit – extreem duurzaam, scheurbestendig én met hoge thermische weerstand – voor een betere krachtoverbrenging, minder koppelingsgeluiden en meer schakelcomfort. De LuK HD 30 PLUS-voeringen zijn beschikbaar in alle gangbare diameters en voldoen bovendien aan de strengste milieu-eisen.

Nieuwe duurzame torsiedemper

Met de nieuwe 6-veers torsiedemper op de LuK RepSet SmarTAC-koppelingsplaat, schakelt de koppeling comfortabeler en zonder koppelingsgeluiden. In een statische vergelijkingstest houdt de demper meer dan 10 miljoen lastwisselingen vol, waar vergelijkbare producten van concurrenten het laten afweten bij minder dan 2 miljoen lastwisselingen. Bovendien ondersteunt deze torsiedemper het rijden bij extreem lage toerentallen.

Bewezen kwaliteit

LuK RepSet SmarTAC is een hoogwaardige reparatieoplossing met de kwaliteit van het origineel. Garages profiteren van het gebruiksgemak van het systeem, Schaeffler’s deskundige kennis als systeemontwikkelaar en de technische ondersteuning via Schaeffler’s online platform REPXPERT (www.repxpert.nl/www.repxpert.be). LuK RepSet SmarTAC is beschikbaar voor diafragmaveerkoppelingen - met trek- en druklagers - in bussen en vrachtwagens die uitgerust zijn met een TAC-koppeling. Onder andere de Mercedes-Benz-modellen ANTOS en ATEGO en voertuigen van DAF, MAN, NEOPLAN en Scania zijn geschikt voor deze reparatieset.

Terms of use for Schaeffler press pictures

Schaeffler press pictures may only be used for editorial purposes. Unless otherwise stated, all copyrights and rights of use and exploitation are owned by Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Germany) or by one of its affiliated companies. The reproduction and publication of Schaeffler press pictures is only permitted if the source is stated as follows: "Image: Schaeffler". The pictures may be used free of charge in such cases. The use of pictures for advertising or other commercial purposes, in particular their disclosure to third parties for commercial purposes, is hereby prohibited. Pictures may only be edited with the approval of Schaeffler.

We kindly request that a specimen copy be sent to us when Schaeffler press pictures are published in printed media (or a digital copy in the case of publication in electronic media). When using Schaeffler press pictures in films, please notify us and state the title of the film.

Use and utilization of Schaeffler press pictures is subject to the substantive laws of Germany without its conflict of law provisions. The place of competent jurisdiction shall be Nuremberg, Germany.

Postal adress:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG