Boomende transportsector wakkert toekomstige vraag naar reparatieoplossingen aan Novum: Eerste Schaeffler-catalogus voor lichte bedrijfswagens in de automotive aftermarket.

In de nieuwe catalogus "Lichte bedrijfsvoertuigen 2018/2019" heeft Schaeffler voor het eerst het volledige productassortiment voor lichte bedrijfswagens merkoverkoepelend samengebracht. Foto: Schaeffler

05-09-2018 | Langen

Snel te monteren reparatieoplossingen met geoptimaliseerde kosten hebben prioriteit voor vlootexploitanten en wagenparkbeheerders. Om een efficiënt reparatieproces te ondersteunen, bundelt Schaeffler zijn volledige portfolio voor het sterk groeiende segment van de lichte bedrijfswagens voor het eerst merkoverkoepelend in één catalogus. Voortaan vinden vakmensen op 625 pagina's in zeven talen onmiddellijk alle relevante informatie in meer dan 65 productcategorieën in de domeinen aandrijving, motor en chassis.

Duizenden afgelegde kilometers, stop-and-go verkeer in de stad, door kuilen en over trottoirranden met zware lading – en dit alles onder constante tijdsdruk. Lichte bedrijfsvoertuigen waren nog nooit zo in trek en zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Met een voorspelde jaarlijkse marktgroei van acht procent vormen ze het sterkst groeiende voertuigsegment en de ruggengraat van het commerciële transportbedrijf. Bij dagelijks gebruik, bijna de klok rond, worden deze voertuigen extreem belast en zijn ze onderhevig aan hogere slijtage- en reparatiekosten dan particulier gebruikte voertuigen.

Merkoverkoepelende portfolio in één catalogus

Voor een snelle en eenvoudige reparatie van lichte bedrijfswagens biedt Schaeffler met zijn merken LuK, INA, FAG en Ruville reparatieoplossingen aan die speciaal afgestemd zijn op de noden van vlootexploitanten en transportondernemingen. Voor het eerst worden deze reparatieoplossingen voor de vier productmerken samengevat in één catalogus. Dit omvangrijke naslagwerk met circa 2.200 voertuigtoepassingen concentreert zich op de 35 belangrijkste voertuigmodellen van 15 fabrikanten op de Europese markt. Daaronder met name de Ford Transit, Mercedes-Benz Sprinter en VW Transporter, die een groot deel van het voertuigbestand uitmaken. De catalogus omvat meer dan 3.000 artikelen, waaronder de LuK GearBOX voor de reparatie van transmissies, de LuK DMF met impact torque limiter, de FAG-oplossing voor wiellagerreparatie en stuur- en chassisdelen.

Dankzij de overzichtelijke en systematische indeling van de catalogus kan snel naar de gewenste vervangonderdelen worden gezocht. Alle informatie is beschikbaar in zeven talen. Voor het eerst ook in het Russisch en het Pools, vanwege het toenemend belang van deze markten in dit voertuigsegment. Andere talen zijn Duits, Engels, Spaans, Frans en Italiaans.

De catalogus is verkrijgbaar via de handelspartners van de Schaeffler-afdeling Automotive Aftermarket. Bovendien kan het compendium via
www.schaeffler.de en www.repxpert.nl voor Nederland of
www.schaeffler.de en www.repxpert.be voor België
worden gedownload.