Start van het DTM seizoen: Schaeffler stimuleert technologietransfer

Marco Wittmann heeft zijn zinnen gezet op de titel.

30-07-2020 | Barneveld

• Succesvolle samenwerking gaat het tweede jaar in
  • Schaeffler heeft een samenwerking met BMW M Motorsport om kennis op te doen van de DTM en deze te gebruiken bij de productieontwikkeling
  • Matthias Zink:"Het doel is om de titel te winnen met Marco Wittmann.”

Dit weekend gaat het nieuwe seizoen van de Deutsche Tourwagen-Masters (DTM) van start in Spa-Francorchamps in België. De wereldwijde auto- en industriële leverancier, Schaeffler, gebruikt de raceserie om technologie onder extreme omstandigheden te testen en om ervoor te zorgen dat deze klaar is voor productie. "De optimalisatie van de verbrandingsmotor blijft een belangrijke rol spelen voor Schaeffler", zegt Matthias Zink, CEO Automotive OEM bij Schaeffler. "De DTM en onze intense samenwerking met BMW M Motorsport bieden Schaeffler waardevolle inzichten.”

De focus blijft op technologietransfer
De knowhow die is opgedaan in de autosportwereld wordt direct meegenomen in de ontwikkeling van componenten en systemen, waardoor de hoogst mogelijke kwaliteit en betrouwbaarheid wordt gegarandeerd. De verbrandingsmotor heeft nog steeds een groot potentieel. Om deze reden blijft Schaeffler zich concentreren op verbrandingsmotoren en versnellingsbakken, evenals elektromobiliteit. Het doel is om hun efficiëntie te verhogen en klanten van Schaeffler maatwerkoplossingen te bieden door middel van innovatieve producten zoals de Thermal Management Module (TMM), het volledig variabele UniAir-klepregelsysteem en de elektrische nokkenastimer.

Succesvol partnerschap gaat het tweede jaar in
Na het succesvolle debuut van de premium samenwerking tussen Schaeffler en BMW M Motorsport in de DTM, zijn Marco Wittmann en de BMW M4 DTM - in de typische Schaeffler-kleuren groen en wit - nu klaar voor hun tweede seizoen samen. “Het team heeft in de winter zijn huiswerk gedaan. Ons doel is om met Marco Wittmann de titel te winnen in ons tweede seizoen samen ”, zegt Matthias Zink. Uitstel vanwege de COVID-19-pandemie betekent dat de DTM-kalender aan de nieuwe omstandigheden moest worden aangepast. In slechts drie maanden en zeven dagen vinden 18 races plaats. Alleen met uitgebreide veiligheids- en hygiënemaatregelen voor teams en coureurs, en races achter gesloten deuren, was het mogelijk om de serie dit jaar weer op de rails te krijgen. Zelfs voor tweevoudig DTM-kampioen Marco Wittmann wordt het een compleet nieuwe ervaring: “Ik kijk echt uit naar mijn tweede seizoen in de Schaeffler BMW M4 DTM, hoewel het totaal anders zal zijn dan voorheen. Ik zal de fans zeker missen, maar ben optimistisch over de toekomst en klaar voor het titelgevecht. ”

Publisher: Schaeffler Nederland B.V.